דיור בר השגה

דיור בר השגהעומדים לרכוש דירה ומתלבטים כיצד תוכלו לעמוד במחירי הדירות הגבוהים? ברוכים הבאים למציאות של שוק הדיור בישראל. היחס בין עלות הדירות בישראל לבין מספר המשכורות הדרושות כדי לממן את הרכישה, הוא מהגבוהים בעולם – מה שהופך את המשימה לרכוש דירה לקשה במיוחד, בעיקר למי שלא יכול לקבל סיוע מהוריו.

המדינה, בדרכה שלה, מנסה לסייע, בעיקר לזוגות צעירים, באמצעות הטבות שונות – שנועדו לייצר דיור בר השגה במחירים מוזלים או מפוקחים. עם זאת, ההטבות שמעניקה המדינה הן חלקיות מאוד, מסייעות למספר קטן יחסית של אנשים ומספר הפרוייקטים של דיור בר השגה שיוצאים לפועל קטן מאוד בהשוואה לצרכי האוכלוסייה.

כיצד אם כן ניתן בכל זאת להתקרב לחלום הדירה? אחת הדרכים הטובות ביותר היא לרכוש דירה באמצעות קבוצות רכישה ועמותות בנייה. מסלולים אלו מאפשרים חיסכון משמעותי, מאחר שלא עומד מאחוריהם יזם שגורף רווח משמעותי לכיסו. בנוסף, הם מאפשרים לבצע תכנון מושכל של הוצאות הבניה, המימון והמיסוי – ולייצר פרוייקטים חסכוניים ואיכותיים, במחיר שעשוי להיות זול יותר בעשרות אחוזים בהשוואה לרכישת דירה במסלול רגיל.

דיור בר השגה – קבוצת רכישה

קבוצות רכישה מוקמות בדרך כלל על מנת להקים פרויקט ספציפי, בבניין מגורים. הקבוצה מתקשרת לבד מול הקבלן המבצע, ובאופן כזה חוסכת בעלויות היזם (בעבר לקבוצת רכישה היו גם יתרונות רבים בתחום המיסוי, אולם בשנים האחרונות שונתה החקיקה בנושא). מטבע הדברים, לחברים בקבוצת רכישה יש אפשרות להשפיע באמצעות ההחלטות שהם מקבלים על עלות הדירה ואופי הפרויקט.

דיור בר השגה – עמותת רכישה

עמותות בניה הן גופים שמתארגנים ע"פ רוב על מנת להקים פרויקטים גדולים. עמותות אלה יכולות כיום להתמודד בין השאר על מכרזים גדולים להקמת שכונות חדשות. בכל שנה יוצאים בישראל מכרזים לא מעטים להקמת שכונות חדשות בערים שניתן להרחיבן (אשקלון, פתח תקווה, ראש העין, חריש ועוד). כיום, לא רק קבלנים יכולים לרכוש את הקרקע ולהקים את השכונות, אלא גם עמותות – שמתארגנות ביחד, באופן כזה שמצמצם את הרווח היזמי ואת עלויות המימון – דבר שמייצר דיור בר השגה. עמותות כאלה יכולות גם לאפשר בנייה של קהילה מגובשת, להשפיע על שלבי התכנון ואפיון השכונה.

מומחיות ומקצוענות

ניהול קבוצת רכישה או עמותת בנייה הוא עניין למקצוענים – החברה לדיור בישראל מתמחה זה שנים בתחום – וצברה ניסיון רב. ייתכן שיצא לכם לשמוע בעבר על קבוצות רכישה ועמותות בנייה שהפרוייקטים שהקימו הסתבכו. בשוק קיימים לצערנו גם גופים שאין להם ניסיון אמיתי בשטח ומבטיחים לעתים הבטחות ללא כיסוי. מסיבה זו, כאשר אתם מבקשים להשיג דיור בר בהשגה באמצעות עמותה או קבוצה, חשוב לבחור בחברה אמינה עם יכולות מוכחות בשטח שתוביל את הפרויקט.

החברה לדיור בישראל מסייעת לקבוצות ועמותות לכל אורך הדרך – גיבוש הקבוצה, השגת האישורים, תכנון, בניה ומסירה. בנוסף, כדי למקסם את החיסכון – אנו פועלים כל העת כדי למצוא הזדמנויות ייחודיות ו"מציאות" משתלמות.

רוצים לדעת עוד? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.