רכישת דירה להשקעה

רכישת דירה להשקעה - מגדל מגוריםתחום הנדל"ן היה ונשאר ההשקעה הבטוחה והעדיפה על פני אפיקי השקעה אחרים – קופות גמל, אגרות חוב, קרן השתלמות וכדומה. הסיבה פשוטה: ברכישת דירה להשקעה אתם נהנים מתשואה פוטנציאלית גבוהה במיוחד.

מדובר באפיק השקעה בטוח, יציב ונטול סיכון מאחר שבכל מקרה – הנכס תמיד נשאר בבעלותכם, ללא קשר למצב השוק. גם אם תחול ירידת מחירים דרמטית בשוק הנדל"ן הישראלי (מה שלא נראה כרגע באופק והתחזיות ההפוכות מתבדות בכל פעם מחדש), עדיין תוכלו לממש את הנכס ויש סיכוי גבוה שמחיר המכירה יהיה גבוה ממחיר הקנייה.

תשואה בטוחה להשקעה

עולם השקעות הנדל"ן זוכה בשנים האחרונות לפריחה מחודשת בישראל. את הסיבה לכך אפשר למצוא בעליית המחירים של הנכסים השונים (בעיקר בדירות למגורים), ואלה מניבים למשקיעים תשואות יפות מדי שנה. היסטורית, מחיר הנכס הולך ועולה עם השנים ואתם כמשקיעים נהנים פעמיים: גם מתשלום חודשי על השכרת הדירה וגם מעליית מחירים יציבה.

איפה הכי משתלם לרכוש דירה להשקעה?

התשובה לשאלה נגזרת ממגוון היבטים, ומומלץ לקחת אותם בחשבון לפני שמחליטים על הרכישה:

  • הון עצמי לרכישת הדירה: לא תמצאו פה "כלל זהב" למחיר המפתח משום שהון עצמי לרכישת דירה תלוי ביכולת הפיננסית שלכם. מפתה מאוד לעשות מאמץ ולרכוש דירה באזור יוקרתי במרכז הארץ.אבל אם אין לכם את האפשרות הזו, אנחנו ממליצים לוותר ולחפש אופציות נוחות יותר מאשר תל אביב, וממש לא חסרות כאלו – גם במרכז הארץ, בדרום או באזור השפלה. בקיצור, חבל על הסיכון המיותר: השקיעו בחוכמה ובהתאם ליכולתכם.
  • לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן: לשאלה "כמה שווה לי הדירה הזו?" יש תשובה שטמונה במיקומה ובמרחק שלה ממקום מגוריכם. אפשר אמנם להפקיד את ניהול הנכנס בידי עורך דין (ולהיפרד מעוד כמה שקלים בחודש), אבל אם צצות בעיות עם השוכר או במידה שתצטרכו לטפל בנכס באופן מתמשך – למרחק רב יהיה מחיר יקר. לכן במידת האפשר כדאי לרכוש דירה להשקעה הקרובה אליכם באופן יחסי.
  • בכמה תוכלו להשכיר אותה? כדי להבין את פוטנציאל ההשקעה של הדירה, חשוב לנסות ולראות מה יקרה לנכס בטווח השנים הקרובות: האם שווי הדירה יגדל משמעותית? האם קיים סיכוי שהיא תאבד משוויה? מהו החתך הסוציו-אקונומי של הסביבה? אילו עבודות תשתית ופיתוח מתוכננות לאזור בה היא ממוקמת? האם יש מספיק מוסדות חינוך, פארקים ומוקדי בילוי בקרבתה? רק לאחר שתקבלו תשובות לשאלות אלו, תוכלו להבין בוודאות האם משתלם לכם לרכוש את הדירה.
  • ואיך השכנים? אם תבחרו להשקיע בדירה הממוקמת באזורים חלשים תיהנו ממחיר קנייה נמוך ומתשואה גבוהה יחסית. עם זאת, כדאי לזכור שאזורים חלשים מושכים אליהם בדרך כלל שוכרים בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך. אם אין לכם שום כוונה לראות את הדירה ולטפל בבעיות השוכרים מסיבות אלו ואחרות, שווה לשקול לחפש דירה להשקעה הממוקמת באזורים עם אוכלוסייה חזקה יותר.

מתעניינים ברכישת דירה להשקעה ולא בטוחים איך להתקדם? פנו אלינו. הניסיון הרב שצברנו וההצלחות בפרויקטים הקודמים מאפשרים לנו למצוא דירות להשקעה שיתאימו לתקציב ולצרכים שלכם.